K3

2018-2019

Schrijven met krullenbol: vlieg je mee met de heks?

we vertelden een verhaal van de heks : stap maar op mijn bezemsteel

daarna speelden we van heks in de zaal en vlogen met onze bezemsteel in het rond

we maakten groepjes en vlogen elk om beurt rond de stippen en maakten guirlandes beweging met hun bezemsteel

daarna werkten we op papier

 

zie enkele sfeerbeelden 

MV/ Beeld in de kijker : de uil

n.a.v. Van ons thema " ritseldans en notentaart" werkten we verschillende dieren uit.

ook de uil en zijn gewoontes bekeken we van dichterbij:

 

we keken naar een filmpje op schooltv, over hoe de uil jaagt, wat hij eet, ....

in het hoekenwerk konden de kindjes de film nog eens opnieuw bekijken

we bespreken de vorm van een uil en zijn kleuren en naar aanleiding van het verhaal " het witte uiltje " maakten we heel veel verschillende uilen in de klas, want witte uil ging op reis en kwam een heleboel andere uilen tegen, allemaal anders, met bonte kleuren

Krullenbol/ schrijfmethode " de muis"

in het verhaal zijn twee heel belangrijke personages : de muis en de gruffalo.... deze week werkten we veel rond de muis: we dansten op muziek en maakten een muis met touw, we oefenden op de speelplaats de schrijfkrul met krijt, tekenden een muis met ons tekenversje

 een grote boog met een  krul eraan

trek een streepje onderaan

teken een oog

teken een oor

vele snorhaartjes van voor.

luister maar hoe het muisje piept,

terwijl het met zijn staartje zwiept.

 

 

De gruffalo

Het begon allemaal met het prentenboek " de gruffalo"

 

knarsende tanden, een zwarte tong als drop, scherpe klauwen, eeltige knieën , oranje ogen en op zijn rug paarse stekels van zijn staart tot aan zijn kop...

 

enkele sfeerbeelden 

Pagina's

Abonneren op K3