L6

2018-2019

Inleefatelier 'India' + Michels Filmmuseum

Na de theorie, tijd voor de praktijk.
In klas leerden we de voorbije 2 weken heel veel over India. Nu trokken we naar het inleefatelier van Studio Globo te Roeselare. Daar kropen we in de huid van een inwoner van India. Op die manier begrepen we nog beter hoe de mensen daar ter plaatse leven, spelen en werken.

In de namiddag bezochten we het Michels filmmuseum. 
Daar konden we ontdekken hoe het er vroeger aan toe ging bij het opnemen en projecteren van films.
We genoten ook van een dolkomisch avontuur van Laurel en Hardy.

 

 

India: het dagelijks leven

In groepjes maakten de leerlingen kennis met 5 thema's uit het dagelijks leven in India.

Elk groepje maakte een presentatie voor de klas. Op deze manier leerden we heel veel over de godsdiensten in India, hoe een schooldag daar eruit ziet, hoe zien de huizen eruit,...
Welke beroepen zijn er in India?
We maakten ook kennis met een lekker gerechtje, namelijk 'Sapticha'. mmmmm...

 

 

oefenen fietsexamen

Op dinsdag 14 mei is er een groot fietsexamen voor het zesde leerjaar.
Deze week fietsten we met de helft van de klas het parcours.
De leerlingen luisterden heel aandachtig.
Volgende week is het aan de andere helft van de klas.

Het kan heel nuttig zijn om het parcours nog eens te oefenen met mama of papa.

Techniek: we maken een thaumatroop

De leerlingen kregen een zakje met heel wat materiaal en een opdracht.
'Zorg ervoor dat de boef in de cel zit zonder te knippen of te scheuren' 
of
'Zorg ervoor dat de haai in het water zit zonder te knippen op te scheuren'.
Er werd heel wat geëxperimenteerd tot uiteindelijk het groepje van Vera en Floor op het goede antwoord kwamen.
Ze maakten een thaumatroop.
 

 

 

Pagina's

Abonneren op L6