K2

2017-2018

Ziek zijn + Techniek: waarnemen van een ambulancierskoffer + waarom dienen de doktersinstrumenten

We bespreken de verschillende beroepen zoals ambulancier, verpleger, dokter,... We kijken naar de werking van ons lichaam zoals de longen, hart en maag. We luisteren met een echte stethoscoop naar elkaars hartslag en bootsen dit ritme op verschillende manieren na. We voelen aan onze botten en ontdekken dat er een skelet onder onze huid zit. We herkennen lichaamsdelen op röntgenfoto's. Onze poppenhoek wordt een dokterkabinet. Geniet van de leuke sfeerbeelden.

Gevoelens/ My little pony/Emoji's

Dankzij het uiltje Robbe uit het boek 'Licht uit!' werken we verder rond gevoelens. We houden klasgesprekken, sorteren gezichtsuitdrukkingen, trekken zelf blije, bange, boze of verdrietige gezichten en tijdens dit thema starten we reeds met de voorbereidingen voor het grootouderfeest. Tijdens de voorbereidingen van het grootouderfeest werken we in de klas de thema's Emoji's en My little ponu uit aangezien onze liedjes uit deze films komen.

Geniet van de leuke weken in de klas.

Kerstfeest en eindejaar

Met de feestdagen in aantocht maken we het in de klas extra gezellig. We genieten van elkaars gezelschap en bereiden de feesten voor. We dekken een feesttafel, luisteren naar kerstmuziek, tellen af naar het nieuwe jaar, versieren de klas, bouwen een kerstboom op verschillende manieren,...

Blaadjes in de wind/ Een orkest in het bos + Techniek: Hoe maken werken instrumenten?

Op de grond ligt een veelkleurig tapijt van herfstblaadjes. De blaadjes dwarrelen naar beneden en ritselen onder onze voeten. De herfst is aangebroken! We herhalen de seizoenen en benoemen de typische kenmerken per seizoen. We nemen bomen, bladeren en noten waar. We oefenen verder op hoeveelheden en beginnen stilletjesaan met rijmen.

Pagina's

Abonneren op K2